Wednesday, November 2, 2011

November kembali.....

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, pejam celik kita dah hampir ke penghujung tahun. Apa yg ada di HUJUNG TAHUN? Soalan ni mmg selalu di nanti2kan terutama kepada yg masih belajar di sekolah. Hujung tahun maknanya dah makin dekat dengan CUTI SEKOLAH!

Jadi, apa RANCANGAN ANDA cuti sekolah kali ini? Kalau diajukan soalan tu pada saya, pasti jawapannya nak pergi BERCUTI merehatkan MINDA & BADAN yg dah bertungkus lumus bekerja sepanjang tahun. Itu bagi saya yang bekerja. Utk mereka yang masih belajar, pasti mereka juga perlukan REHAT utk persediaan menghadapi tahun hadapan dengan pelajaran yang pasti makin mencabar.



JADI nak pergi bercuti? Ke mana arah tujuannya? Sebenarnya Malaysia merupakan negara yang mempunyai banyak tempat2 yg menarik yang boleh dilawati. Ada sebahagian tpt2 itu yang diiktiraf TERBAIK di dunia. Jadi kita sepatutnya bersyukur dan mengambil kesempatan itu utk melawati tpt2 yang ada terdapat di Malaysia.

Bila bercerita tentang cuti, pasti pening kepala memikirkan hala tujuan dengan bajet yg ada. Mungkin bagi mereka yang ada bajet besar tak jadi masalah. Tapi sebahagian dari mereka mungkin mempunyai bajet yang terhad. Namun jangan bimbang, pilihan terletak di tangan anda. Mungkin buat permulaan pergi ke lokasi yang tak berapa jauh dari kediaman ANDA tapi cukup utk ANDA memerlukan tempat tinggal yg berlainan dari sekarang. Sekurang2nya ANDA dapat keluar dari kepompong kebiasaan atau rutin harian ANDA.

Jadi fikir2kan pilihan ANDA sekarang! Jgn tunggu dh cuti baru nak memikirkannya. Masih belum terlambat utk buat perancangan hujung tahun ANDA.

No comments:

Post a Comment